Boekrecensie: een bron van energie!

Gezond eten binnen 15 minuten

Supersnel Gezond
Cover boek

Heerlijke, gezonde maaltijden die binnen 15 minuten op tafel staan. Dat zijn de gerechten in 'Een bron van energie' door Carlo Kool.

Een bron van energie staat boordevol gerechten die je - de naam zegt het al - meer energie geven. Heerlijke smoothies, fijne soepen, lekkere salades. Allemaal gezonde gerechten die bovendien ook nog eens snel te bereiden zijn. Iedere maaltijd staat namelijk binnen de 15 minuten op tafel.

Van smoothie tot salade

Zoals gezegd bevat Een bron van energie voornamelijk recepten. Je kunt bijvoorbeeld kiezen uit maar liefst 22 frisse en gezonde smoothierecepten. Maar ook in salades en andere (lunch)gerechten is er voldoende keus. Alle recepten in het boek zijn volgens het Alkaline (zuur-base) dieet. Dat is echter niet het enige: in verschillende hoofdstukken geeft Carlo tips en inspirerende inzichten. Allemaal met het doel energieker te worden uiteraard.

Energie door te denken, eten en te doen

Het hoofdstuk 'Energie door te denken' gaat dieper in op het vermijden van een negatieve spiraal in je gedachten door je te leren hoe je je focus moet verleggen. Het concentreren op de mogelijkheden die je hebt, vergroot je slagingskans en verhoogt je energieniveau. Je kunt ook je fysiologie inzetten voor meer energie, legt Carlo uit in het hoofdstuk 'Energie door te doen'. Op deze bladzijden legt hij uit welke voordelen een energieke, krachtige houding met zich meebrengt en vooral ook hoe je die bereikt.

Auteur Carlo Kool is zelfstandig ondernemer in de IT en gecertificeerd NLP trainer/coach. Daarnaast is Supersnel Gezond inmiddels een officieel product waar hij veel tijd in steekt. De recepten die je op deze website vindt, geven een nieuwe betekenis aan het woord Fastfood. Alle gerechten zijn binnen 15 minuten uit te serveren en alkaliserend.