*

Nieuwsbrief:  

< vorige paginaje bevindt je hier: home > hart voor je hart > nieuws > paaseitjes goed...

Encyclopedie

Kies een letter voor informatie over meer dan 10.000 ziektes en aandoeningen en bijbehorende medicijnen.

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Stel een vraag

Anne de Graaf
Voedingsdeskundige
annemarie

Nieuwsbrief

Elke week de beste tips en het laatste nieuws in je mailbox? Meld je dan aan voor onze gratis nieuwsbrief!

Paaseitjes goed voor je gezondheid


BAARN - Paaseieren zijn goed voor je gezondheid, maar alleen als je er een kleine hoeveelheid van eet en als ze rijk zijn aan cacao.
flavonolen, cacao, rode wijn

Duitse onderzoekers bestudeerden tien jaar lang ruim 19.000 mensen en ontdekten dat de deelnemers die de meeste chocolade aten, gemiddeld zo'n 7,5 gram per dag, een lagere bloeddruk hadden en 39 procent minder kans op hart- en vaatziekten, dan de deelnemers die gemiddeld 1,7 gram chocolade per dag aten.

Chocolade is rijk aan flavonolen. Flavonolen verlagen de bloeddruk en verkleinen de kans op hart- en vaatziekten. Dezelfde flavonolen komen ook voor in rode wijn, tomaten en grapefruits, die ook al in verband zijn gebracht met verbeteringen in de bloedsomloop.

De resultaten van het onderzoek worden morgen gepubliceerd in de European Heart Journal.


Door: Redactie
Bron: Reuters
30-03-2010
Laatst gewijzigd op: 30-03-2010


Plaats op: NUjij.nl eKudos Facebook Hyves

print mailen bewaren
Item mailen
Mailadres kennis:
Naam kennis:
Je eigen mailadres:
Je eigen naam:
Opmerking:
annuleren
verstuur mail
advertentie

Hart voor je hart

hart_opening
Een gezond hart is van levensbelang. Hoe houd je je hart in topconditie?
naar special
advertentie


Lees meer over