*

Nieuwsbrief:  

< vorige paginaje bevindt je hier: home > medisch > nieuws > vitamine d...

Encyclopedie

Kies een letter voor informatie over meer dan 10.000 ziektes en aandoeningen en bijbehorende medicijnen.

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Stel een vraag

Hilke Robijn
Medisch socioloog
hilke

Nieuwsbrief

Elke week de beste tips en het laatste nieuws in je mailbox? Meld je dan aan voor onze gratis nieuwsbrief!

Vitamine D helpt toch niet tegen kanker


Even leek vitamine D hét wondermiddel te zijn om kanker te voorkomen. Een nieuwe studie toont aan dat dit niet klopt.
verkoudheid, griep, soa, vaccin, zelftest, hart, menselijk lichaam, ziekte, medicijn, geneesmiddel, encyclopedie, overgang, darmkanker, borstkanker, allergie, rugpijn, ziekenhuis, hooikoorts, blaasontsteking, reuma, urineverlies, vaccinatie, griep, diabetes

Wetenschappers van het National Cancer Institute in Maryland onderzochten bijna 17.000 personen die begin jaren negentig meededen aan een gezondheidsonderzoek. Daarbij werd ook het gehalte aan vitamine D in hun bloed gemeten. Mensen met een hoog vitamine D niveau blijken evenveel risico te lopen op het overlijden aan kanker als degenen met een laag niveau.

De onderzoekers vonden één uitzondering. Vitamine D lijkt wel te beschermen tegen dikke darmkanker. De proefpersonen met veel vitamine D in het lichaam liepen 72 procent minder kans om aan deze ziekte te sterven dan mensen met weinig vitamine D.

Volgens de onderzoekers heeft het op basis van deze studie geen zin om extra hoge doses van de vitamine te slikken.

Bron: AP / Reuters


Door: Redactie
Bron: Reuters
31-10-2007
Laatst gewijzigd op: 31-10-2007


Plaats op: NUjij.nl eKudos Facebook Hyves

print mailen bewaren
Item mailen
Mailadres kennis:
Naam kennis:
Je eigen mailadres:
Je eigen naam:
Opmerking:
annuleren
verstuur mail
advertentie
advertentie


Uit de encyclopedie