Chocola heeft positief effect op hersenen
We zijn altijd weer blij met een nieuwe reden om chocola te eten. Uit nieuwe studies blijkt namelijk dat cacao een positief effect heeft op het hart en de hersenen. Het ingrediënt in cacao, flavonols, kan het functioneren van de hersenen opvoeren en ouderdom vertragen. 
Wetenschappers suggereren met hun onderzoek, dat gefinancierd werd door chocoladereepfabrikant Mars Inc, dat flavanols de bloedtoevoer naar de hersenen verhoogt. Ook zouden beschadigingen aan bloedvaten met behulp van dit ingrediënt behandeld kunnen worden.
Ian Macdonald van de universiteit van Nottingham denkt dat verder onderzoek misschien uitwijst dat verhoogde bloedtoevoer voordelig is voor ouderen en voor diegenen die last hebben van moeheid of lichte beroertes.

Wetenschappers suggereren met hun onderzoek, dat gefinancierd werd door chocoladereepfabrikant
Mars Inc, dat flavanols de bloedtoevoer naar de hersenen verhoogt. Ook zouden beschadigingen aan bloedvaten met behulp van dit ingrediënt behandeld kunnen worden.
Ian Macdonald van de
universiteit van Nottingham denkt dat verder onderzoek misschien uitwijst dat verhoogde bloedtoevoer voordelig is voor ouderen en voor diegenen die last hebben van moeheid of lichte beroertes.
Door: Redactie GezondheidsNet.nl
Bron:
Reuters 19-02-2007
Laatst gewijzigd op: 24-10-2007