Boekrecensie: Puur & Lichter

Slanker door goed te eten

puur-lichter

Slanker door goed te eten: dat is volgens arts William Cortvriendt en culinair auteur Pascale Naessens niet alleen de beste manier, maar de enige manier. De oorzaak van overgewicht is namelijk meestal niet dat we te veel, maar wel dat we de verkeerde voeding eten. In het boek Puur & Lichter kun je de theorie van William Cortvriendt meteen omzetten in de praktijk met de heerlijke recepten van Pascale Naessens.

William Cortvriendt en Pascale Naessens zijn bekende auteurs van diverse bestsellers op het gebied van voeding en gezondheid, zoals Hoe word je 100? en Puur Pascale. William richt zich als arts vooral op de wetenschap achter de adviezen en het effect bij het voorkomen en behandelen van ziekten. Pascale is met haar kookboeken vooral bezig met de praktische vertaling van die wetenschap in gezonde, smaakvolle gerechten.

Interessante feiten en heerlijke recepten

Als je dit boek leest, dan valt het je op hoe wetenschappelijk onderbouwd het is. William vertelt ons graag in de eerste helft van het boek zijn bevindingen, bijvoorbeeld waarom wij mensen in de loop der jaren steeds dikker zijn geworden. Daarnaast geeft hij ons inzichten door opmerkelijke experimenten aan te halen en ontkracht hij op basis van onderzoeksresultaten diverse mythes over afvallen. Heb je je helemaal ingelezen? Dan is het tijd om aan de slag te gaan! De tweede helft van het boek staat namelijk bomvol heerlijke, gezonde recepten van Pascale: van ontbijt tot dessert. Ook handig: de gerechtjes om mee te nemen naar je werk of picknick.

William Cortvriendt is arts en auteur van diverse bestsellers als Hoe word je 100? en Pascale Naessens is culinair auteur en heeft meerdere succesvolle kookboeken uit haar PUUR-serie geschreven.