Volgens wetenschappers van de Universiteit van Pennsylvania is het drinken van water helemaal niet nodig.
Het enige waar het drinken van veel water goed voor is, is tegen een kater. Verder heeft het geen enkele zin, aldus de wetenschappers.
Veel mensen denken dat het goed is voor een gezondere huid of dat het kan helpen bij een dieet. Niet waar, zeggen de onderzoekers. Volgens hen is er geen enkel bewijs dat veel water drinken goed is voor een mens.
De mythe dat het drinken van acht glazen water nodig is, lijkt ontstaan te zijn door een studie in 1945. De conclusie was destijds dat een mens twee liter vocht nodig heeft op een dag. Alleen tellen andere dranken ook mee én ook het vocht dat je lichaam haalt uit andere voedingsmiddelen.
| Plaats op: |
|
| Tweet |