*

populaire onderwerpen: bmi - afvallen - fruit - water - vitamine - cholesterol - gewicht - anorexia - suiker - overgewicht

Nieuwsbrief:  

< vorige paginaje bevindt je hier: home > voeding > nieuws > amandelen helpen...

Encyclopedie

Kies een letter voor informatie over meer dan 10.000 ziektes en aandoeningen en bijbehorende medicijnen.

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Stel een vraag

Herman van Tinteren
Kinderarts
herman

Nieuwsbrief

Elke week de beste tips en het laatste nieuws in je mailbox? Meld je dan aan voor onze gratis nieuwsbrief!

Amandelen helpen tegen hartaandoeningen


BAARN - Onderzoekers hebben ontdekt dat het eten van amandelen de kans op het krijgen van diabetes type 2 en hartaandoeningen verkleint.

diabetes, hart- en vaatziekten, hartaandoeningen, cholesterol

Uit het onderzoek blijkt dat een dieet dat rijk is aan amandelen een positief effect heeft op de insulinegevoeligheid en het slechte LDL-cholesterol verlaagt.

Het onderzoek werd gedaan bij 65-plussers met prediabetes. Hoofdonderzoeker dr. Michelle Wien van de University of Medicine and Dentistry in New Jersey kwam tot de conclusie dat kleine veranderingen in het eetpatroon ervoor kunnen zorgen dat het risico op hart- en vaatziekten en diabetes type 2 verkleind wordt.

De resultaten van het onderzoek zijn gepubliceerd in Journal of the American College of Nutrition.


Door: Ilona Meernik
Bron: hln.be
04-01-2011
Laatst gewijzigd op: 06-01-2011


Plaats op: NUjij.nl eKudos Facebook Hyves

print mailen bewaren
Item mailen
Mailadres kennis:
Naam kennis:
Je eigen mailadres:
Je eigen naam:
Opmerking:
annuleren
verstuur mail
advertentie

Hart voor je hart

hart_opening
Een gezond hart is van levensbelang. Hoe houd je je hart in topconditie?
naar special
advertentie


Lees meer over