Koffie houdt mannen langer scherp
Koffie ongezond? Onderzoekers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) beweren van niet. Sterker nog, drie kopjes koffie per dag zorgen er voor dat het mannenbrein aanmerkelijk minder snel aftakelt. 
De onderzoekers keken naar het koffiedrinkgedrag van duizend mannen en kwamen er zo achter dat koffiedrinkers mentaal gezien gezonder waren dan thee- en waterliefhebbers. Drie kopjes koffie gaven het beste resultaat. Meer van het zwarte vocht is niet slecht voor het geheugen, maar het positieve effect is minder.
De wetenschappers bevestigen verder dat visolie goed is voor het geheugen. De hersenen van mannen die twee keer per week vis aten, bleken in opvallend goede conditie. Lichaamsbeweging en het hebben van een relatie zijn nog twee andere factoren die mannen langer scherp kunnen houden.

De onderzoekers keken naar het koffiedrinkgedrag van duizend mannen en kwamen er zo achter dat koffiedrinkers mentaal gezien gezonder waren dan thee- en waterliefhebbers. Drie kopjes koffie gaven het beste resultaat. Meer van het zwarte vocht is niet slecht voor het geheugen, maar het positieve effect is minder.
De wetenschappers bevestigen verder dat visolie goed is voor het geheugen. De hersenen van mannen die twee keer per week vis aten, bleken in opvallend goede conditie. Lichaamsbeweging en het hebben van een relatie zijn nog twee andere factoren die mannen langer scherp kunnen houden.
Door: Redactie GezondheidsNet.nl
Bron:
ANP 05-06-2007
Laatst gewijzigd op: 29-06-2007