zaterdag, 27 februari 2021

De voordelen van vasten terwijl je gewoon eet

Met het ProLon vasten-imiterend dieet

Advertorial
Vasten is populair. Dat is niet vreemd, want er zijn meerdere studies die aantonen dat het beperken van je calorie-inname preventief werkt tegen gezondheidsproblemen. Met het nieuwe ProLon maaltijdprogramma ervaar je alle voordelen van vasten, terwijl je de risico's van vasten met alleen water vermijd.

ProLon is een vijfdaags maaltijdprogramma waarin een biologische staat van vasten wordt gesimuleerd, terwijl je lichaam gewoon gevoed wordt. Zo bevorder je de natuurlijke beschermende vermogens van je lijf. Het programma is wetenschappelijk bewezen en klinisch getest aan de University of California, het Longevity Institute en de School of Medicine, een van de belangrijkste onderzoekscentra voor een lang leven en veroudering. Klik hier voor meer informatie over ProLon en bestel met €30 korting!

De voedingsmiddelen in het ProLon-programma zijn lactose- en glutenvrij en bevatten alle vitamines en mineralen die je nodig hebt. Dit maaltijdprogramma bevat voornamelijk plantaardige voedingsmiddelen zoals energierepen, soepen, snacks, drankjes en supplementen, allemaal bestudeerd en ontworpen om je lichaam te voeden en de parameters van je metabolisme en gezondheid te regelen.

Meer dan twintig jaar preklinische en klinische studies hebben geresulteerd in de ontwikkeling van het eerste FMD® (fasting mimicking diet): ProLon. Dit programma stimuleert het lichaam om:

• Prestaties te verbeteren en meer focus, helderheid en energie te creëren;
• De lichaamssamenstelling te regelen;
• Vetoxidatie en bescherming van magere actieve massa te bevorderen;
• Op een cellulaire interne reset te focussen.

Wetenschappelijk onderzoek* toont aan dat FMD nuttig kan zijn ter ondersteuning van de modulatie van metabole onbalans bij mensen met het metaboolsyndroom. Het metabool syndroom is een benaming voor een serie gezondheidsklachten die nauw verband met elkaar houden. Behalve overgewicht zijn dat een verhoogde bloeddruk, een hoge bloedsuikerspiegel en slechtere cholesterolwaarden.

Bij patiënten die gedurende drie opeenvolgende maanden vijf dagen per maand FMD gebruikten, werden verschillende voordelen vastgesteld op de lichaamssamenstelling, waarbij laboratoriumtesten verwezen naar metabolisme, veroudering en voedingstoestand. Eerder werd onderzoek** gedaan naar de verbetering van de gezondheidsgerelateerde kwaliteit van leven en verbetering van de gezondheidstoestand van patiënten, zowel fysiek als mentaal, bij neurodegeneratieve aandoeningen. Er zijn verdere studies nodig om die resultaten te bevestigen. Tegenwoordig gaat het wetenschappelijk onderzoek verder met als doel te begrijpen hoe FMD een dieetondersteuning kan zijn bij verschillende fysiopathologische aandoeningen.

Voor wie is ProLon?

ProLon is bedoeld voor gebruik door gezonde personen die hun gezondheid en welzijn willen verbeteren, die proactief hun gewicht op een gezonde manier willen beheersen en die een gezond metabolisch evenwicht willen behouden. Om het beste van ProLon te ervaren, wordt sterk aanbevolen om voor het begin van dit programma een voedingsdeskundige te raadplegen en diens advies op te nemen in een gepersonaliseerde dagelijkse voedingsstrategie.

Volgens de beste praktijk van het gebruik van ProLon kun je het vijfdaagse programma volgen in combinatie met een gezonde leefstijl om de behaalde resultaten te behouden. Voedingsdeskundigen van het wetenschappelijke team raden je aan om hiervoor het 'Langlevendieet' aan te houden, gebaseerd op het voedingspatroon van honderdjarigen in de zogenaamde 'blauwe zones'. Het Langlevendieet, ook bekend als het mediterrane dieet, bestaat uit veel groenten, aangevuld met matige consumptie van vis en zeevruchten. Kies vis en zeevruchten met een hoog gehalte aan omega-3, omega-6 en vitamine B12, zoals zalm, ansjovis, sardines, kabeljauw, forel, mosselen en garnalen. Let op de kwaliteit en kies producten met een laag kwikgehalte. Eet bonen, kikkererwten, groene erwten en andere peulvruchten als belangrijkste bron van eiwitten. Minimaliseer verzadigde vetten uit dierlijke en plantaardige bronnen (vlees, kaas) en suiker. Maximaliseer goede vetten en complexe koolhydraten. Eet volkoren granen, grote hoeveelheden groenten (tomaten, broccoli, wortelen, bladgroenten enz.), royale hoeveelheden olijfolie (drie eetlepels per dag) en noten (dertig gram per dag).

Meer informatie over ProLon vind je door hier te klikken. Mis de speciale kans niet om de ProLon-kit plus het boek “Het Langlevendieet” van professor Valter Longo te krijgen + een voedingsconsultatie van vakkundige voedingsdeskundigen met € 30 korting dankzij deze code: PROLON30.

 

 

* Wei et al, 2017
** Choi et al, 2016