Gezondheidsnet.nl maakt gebruik van cookies: functioneel, om instellingen en voorkeuren te onthouden, voor beter en eenvoudiger navigeren en inloggen; analytisch, om bezoeken bij te houden en te bestuderen; voor commerciële doeleinden, om bij te houden hoe vaak bepaalde advertenties zijn getoond en geklikt; voor targeting doeleinden, om advertenties op uw interesses te kunnen aanpassen en zodat andere sites ook gerichte advertenties kunnen tonen. Door hiernaast op akkoord te klikken, of door gebruik te blijven maken van deze website gaat u hiermee akkoord. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid.

Akkoord
maandag, 26 juni 2017

Afvallen tijdens het weekend

Zondig jij ook?

Zondig jij tijdens het weekend zo erg dat je doordeweeks alle zeilen moet bijzetten? Borrelen met lekkere hapjes, croissantjes bij het ontbijt en friet afhalen?

Het is natuurlijk zonde dat je helemaal opnieuw moet beginnen op maandag, omdat je je zo te buiten bent gegaan aan vet en zoet voedsel. We geven voor elk soort weekend tips die je helpen die verleiding te weerstaan.

Rustig bijkomen-weekend

Wil je gewoon rustig bijkomen in je weekend? Hang dan niet alleen op de bank met snacks. Ga wat leuks doen, zoals de stad in of ga eens kijken bij een sportwedstrijd (van je kind, partner, vriend of vriendin). Een dagje uitwaaien op het strand brengt ook rust in je hoofd en buitenlucht doet je goed. Zoek daarna geen ontspanning in eten, maar trek je terug in de badkamer en geef je lichaam wat extra verzorging.

Ren en vlieg-weekend

Boodschappen doen, schoonmaken en ook nog gezond eten? Laat je niet verleiden tot het gemak van magnetronmaaltijden of de snackbar op de hoek. Kook makkelijk én gezond eten en beschouw de zaterdag of zondag als een normale doordeweekse dag.

Uit eten-weekend

Veel mensen trakteren zichzelf in het weekend op een gezellig en lekker restaurantbezoekje. Als je weet dat je uit eten gaat, dan kun je daar overdag al rekening mee proberen te houden. Eet tijdens het ontbijt en de lunch een kleinere portie en tussendoor alleen maar fruit, op die manier compenseer je alvast een aantal calorieën voor het diner.

Je kunt verder met een paar dingen rekening houden als je uit eten gaat:

  • Kies twee voorgerechten in plaats van een voor- en een hoofdgerecht.
  • Neem een lichte (niet romige) soep als voorgerecht.
  • Kies in plaats van frietjes een salade.
  • Vermijd boter met brood.
  • Deel je dessert met iemand.
  • Neem koffie of thee in plaats van een dessert.
  • Drink veel water voor een voller gevoel.
  • Drink niet meer dan twee glazen wijn.

Feestjesweekend

Feestjes gaan vaak samen met liters alcohol. Probeer je drinkgedrag tot één of twee glaasjes alcohol te beperken. Drink mixdrankjes met light-frisdrank en neem droge witte of rode wijn. Waag een dansje op de dansvloer en ga op de fiets naar huis.

Bron(nen):

  • Valtaf.nl

Reactie toevoegen