Gezondheidsnet.nl maakt gebruik van cookies: functioneel, om instellingen en voorkeuren te onthouden, voor beter en eenvoudiger navigeren en inloggen; analytisch, om bezoeken bij te houden en te bestuderen; voor commerciële doeleinden, om bij te houden hoe vaak bepaalde advertenties zijn getoond en geklikt; voor targeting doeleinden, om advertenties op uw interesses te kunnen aanpassen en zodat andere sites ook gerichte advertenties kunnen tonen. Door hiernaast op akkoord te klikken, of door gebruik te blijven maken van deze website gaat u hiermee akkoord. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid.

Akkoord
zaterdag, 1 oktober 2016

Snacks met minder dan 100 kilocalorieën

Zoete en hartige lichte tussendoortjes

Voel je je schuldig na het snacken? Je bent niet de enige. Toch is er op zich niets mis met tussendoortjes, als je maar de juiste kiest. Wat zijn slimme, kleine tussendoortjes als je wilt afvallen?

Snacken had misschien een slechte reputatie, maar het hoeft helemaal niet verkeerd te zijn. Gedurende de dag meerdere kleine maaltijden eten houdt je suikerspiegel juist op peil, waardoor je geen enorme trek krijgt en je niet overeet bij de lunch of het diner. Kies wel tussendoortjes die niet te veel calorieën bevatten.

De onderstaande tussendoortjes bevatten allemaal minder dan 100 kilocalorieën.

Bij zin in zoet

  • stuk fruit
  • blokje pure chocolade
  • Griekse yoghurt met een theelepel honing
  • een eierkoek
  • plak ontbijtkoek
  • speculaasje
  • handje rozijntjes
  • een waterijsje
  • beschuitje met jam
  • cracker met appelstroop

Voor de hartige trek

  • 2 handjes popcorn
  • volkoren knackebröd met 20+ kaas
  • worteltjes met een lepel humus
  • kopje heldere soep
  • handvol pistachenootjes
  • cracotte of rijstwafel met magere vleeswaren
  • een gekookt eitje
  • 20 zoute stokjes
  • handje Japanse mix
  • toastje met gerookte zalm

Reactie toevoegen

8 Comments

Door nathalie (niet gecontroleerd) op di, 08/30/2016 - 23:22

Iedereen weet het allemaal zo goed, wat wel en niet goed is.
Wat hierboven staat is niet zo slecht dat je er gelijk kilo's van aankomt, of slecht is voor je gezondheid. Men doet nou net alsof het heel erg stom is, of gevaarlijk is om een toastje zalm te nemen, of een handje popcorn!!. Sommige slaan door in te laten zien hoe "gezond "ze bezig zijn. Nou wees er trots op. Eet, beweeg en geniet!

Door Astrid Brouwer (niet gecontroleerd) op di, 04/12/2016 - 12:10

Sinds 6 weken volg ik dr. Frank. Vanwege diabetes bevalt mij dit dieet fantastisch. Bloedsuikers omlaag, voel me enorm fit. Mede reuma, spondylose en neuropathie, ben ik tegelijkertijd Nederland in beweging gaan meedoen waardoor mijn lichaam en geest een enorme boost heeft gekregen. V.w.b. al uw genoemde tussendoortjes, daaraan heb ik door deze voedingswijze geheel geen trek meer in.

Door tida (niet gecontroleerd) op do, 03/17/2016 - 10:07

Helemaal mee eens. Waar zijn ze eigenlijk mee bezig?
En waar blijft de reactie?

Door Frederiek (niet gecontroleerd) op do, 08/20/2015 - 19:02

Mooi dat jullie aandacht besteden aan de tussendoortjes, jammer dat de plank toch mis wordt geslagen.. Naar mijn mening is meer dan de helft van zowel de zoete als de hartige keuze ongeschikt. Zeker als je af wilt vallen. Het gaat niet om de calorieën maar de kwaliteit van het voedsel. Waar is de avocado? Waarom zalm op een toastje? En haring? Makreel, sardientjes? Hoezo heldere soep, stop het vol met groenten. Wat levert een beschuitje met jam op? Doe er plakken fruit op of nog liever, laat het beschuitje weg!

Door Nathalie (niet gecontroleerd) op do, 08/20/2015 - 09:53

Eet gewoon, dan doe je gezond genoeg,.....
Deze tussendoortjes kunnen, maar met mate.
"Raw food", "clean eating" 'kalorie arm"enz enz... zijn een hype, waar weer flink aan verdient wordt....
Regel is nog steeds, eet gevarieerd en met regelmaat, en beweeg. Vooral leef en geniet.

Door S (niet gecontroleerd) op do, 08/20/2015 - 09:41

Er zijn ook mensen die van dit soort voedsel wil genieten.
Laat ze.
Ja suiker os slecht voor je maar het blijf wel je eigen keus of je het wel of niet eet. En dit zijn dan wel de betere opties.

Door Rick (niet gecontroleerd) op di, 05/26/2015 - 23:25

Wat een onzin. Driekwart bestaat uit suikers en koolhydraten! Waterijsjes en popcorn als tussendoortje?? Ga je schamen door dit soort desinformatie te verspreiden..

Door Jacqueline (niet gecontroleerd) op zo, 08/24/2014 - 07:38

Wordt dit artikel òòk weer gesponsord door het voedingscentrum??? Wat een onzin met al die tarwe-tussendoortjes.... eet onbewerkte tussendoortjes als ongebrande noten, komkommer etc als je googled op "clean eating" kom je de juiste informatie tegen. Suc6!