Gezondheidsnet.nl maakt gebruik van cookies: functioneel, om instellingen en voorkeuren te onthouden, voor beter en eenvoudiger navigeren en inloggen; analytisch, om bezoeken bij te houden en te bestuderen; voor commerciële doeleinden, om bij te houden hoe vaak bepaalde advertenties zijn getoond en geklikt; voor targeting doeleinden, om advertenties op uw interesses te kunnen aanpassen en zodat andere sites ook gerichte advertenties kunnen tonen. Door hiernaast op akkoord te klikken, of door gebruik te blijven maken van deze website gaat u hiermee akkoord. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid.

Akkoord
donderdag, 21 september 2017

5 geheimen van slanke mensen

Waarom slanke mensen slank zijn

Je hebt mensen die nooit lijnen en toch altijd slank blijven. Hoe doen ze dat toch? Wat zijn hun geheimen? Vijf goede gewoontes van slanke mensen.

1. Slanke mensen eten langzaam

Mensen die snel eten, hebben meer kans op overgewicht. Het duurt namelijk zo'n 20 minuten voordat je hersenen beseffen dat je aan het eten bent en het signaal 'vol' afgeven. Als je binnen die tijd je maaltijd op hebt, schep je dus vaak nog een keer op. Eet daarom langzaam. Leg je mes en vork neer na iedere hap en kauw goed. Ook beter voor de spijsvertering.

2. Slanke mensen slapen voldoende

Mensen die te weinig slaap krijgen, hebben meer kans op overgewicht. Een slaaptekort leidt tot een verstoorde stofwisseling en een onbalans tussen de hormonen greline en leptine. Greline zorgt dat je zin krijgt in eten en leptine vertelt je lichaam wanneer je genoeg hebt gegeten. Door slaaptekort krijg je meer greline en minder leptine en neemt je eetlust dus toe, terwijl bovendien je spijsvertering niet optimaal werkt.

3. Slanke mensen bewegen meer

Uit onderzoek blijkt dat slanke mensen instinctief ook meer bewegen dan mensen met overgewicht. Ze nemen bijvoorbeeld vaker de trap op het werk en pakken de fiets om boodschappen te doen. Ze verbruiken dus simpelweg meer calorieën dan dat ze eten. Minder zitten, meer bewegen dus!

4. Slanke mensen drinken minder calorieën

Let niet alleen op wat je eet, maar ook op wat je drinkt. Vervang koolzuurhoudende frisdranken door water. Pas ook op met vruchtensappen en smoothies. Deze kunnen heel wat calorieën bevatten.

5. Slanke mensen diëten niet

Het laatste, maar misschien wel het belangrijkste geheim: slanke mensen diëten niet. Ze hebben constant hetzelfde eetpatroon zonder te jojoën. Pas je leefstijl aan, lijn niet, maar ontwikkel een slanke eetwijze. Anders denken, zorgt voor een andere manier van eten. Dit levert een blijvend effect op. Leg de lat niet te hoog, maar zorg voor een leefstijl die haalbaar voor je is.