Boekrecensie: Gezond afvallen, zo doe je dat + WIN

Met heerlijke recepten, dagmenu's en calorietabel

gezond-afvallen-kookboek-cover

Geen wonderdieet, maar 'gewoon' gezond afvallen én op gewicht blijven: met het nieuwste kookboek 'Gezond afvallen' van het Voedingscentrum is dat mogelijk. Met de heerlijke, voedzame recepten, handige dagmenu's en calorietabel in het boek wordt afvallen zelfs een eitje!

Veel diëten werken op de korte termijn, maar zijn over een langere periode moeilijk vol te houden. Mensen vallen wel af, maar houden het dieet niet vol. Hierdoor vervallen ze weer in hun oude patronen en komen ze weer aan. Zonde! 'Gezond afvallen' laat je zien hoe je stap voor stap op een gezonde manier afvalt en op gewicht blijft. De handige tips, achtergrondinformatie, menusuggesties en recepten die in dit boek staan helpen je hierbij.

gezond-afvallen-kookboek

Drie fases

Het verbeteren van je eetgedrag kost tijd en heeft invloed op je hele levensstijl. Daarom is het boek in drie fases opgedeeld: per fase krijg je praktische tips en informatie, die jou vooruit helpen in het proces. Zo staat de eerste fase 'klaarmaken voor de start' in het teken van je BMI, jouw streefgewicht en het aanleren van gezond gedrag. De tweede fase 'gezonder en minder eten, meer bewegen' leert je inzicht te krijgen in het maken van gezonde keuzes. In de laatste fase 'op gewicht blijven' ben je (hopelijk) afgevallen en wil je natuurlijk op dit gewicht blijven. Hoe je dat doet? Dat wordt hier duidelijk beschreven!

Recepten en dagmenu's

In het boek vind je heerlijke, gezonde recepten voor ontbijt, lunch, hoofd- en nagerecht die ook nog eens makkelijk te maken zijn. Daar houden we van! Bij elk recept staat de voedingswaarde aangegeven, dus dan weet je precies wat je binnenkrijgt. Ook handig: de zeven dagmenu's die je als voorbeeld kunt gebruiken om op een gegeven moment je eigen dagmenu samen te stellen. De bijbehorende recepten kun je vervolgens in het boek vinden.

Maak kans op 5x Gezond afvallen

Deze winactie is afgelopen. Je kunt niet meer deelnemen.

Bron