zaterdag, 5 december 2020

Rauwkost als tussendoortje

Ik volg momenteel een dieet waarbij het van belang is dat als tussendoortje rauwkost eet. Nu heb ik het gevoel dat telkens als ik rauwkost heb gegeten,ik extra honger krijg. Mijn maag gaat regelmatig rommelen en dat is slecht, heb ik gehoord. Hoeveel rauwkost moet ik eten om 2 uur een vol gevoel te krijgen? Ook drink ik regelmatig thee en water erbij. Maar het hongergevoel blijft.
Lisze

Van rauwkost hoor je eigenlijk geen honger te krijgen. Rauwkost bevat veel vezels die ervoor zorgen dat je snel een vol gevoel hebt. Het kan zijn dat je sowieso te weinig eet of alleen van de rauwkost een te kleine portie neemt. Welk dieet je volgt blijkt niet uit jouw vraag, maar bij de meeste diëten mag je onbeperkt rauwkost eten.

Breng de rauwkost op smaak met kruiden en eet verschillende soorten rauwkost als tussendoortje. Ook is het slim gelijk een glas water te drinken, daar krijg je ook een verzadigd gevoel van.  Het kan zijn dat je lichaam erg moet wennen aan deze suikervrije tussendoortjes. Je hersenen verwachten misschien een signaal dat er koolhydraten in je bloed zitten, maar dat is niet het geval.

Het beste is om het eten van rauwkost gewoon vol te houden, zodat je lichaam er aan kan wennen. Zorg dat je tijdens de drie maaltijdmomenten (ontbijt, lunch en diner) wel genoeg eet, om hongergevoel te voorkomen. En misschien zijn er andere producten die je binnen het dieet kunt eten als tussendoortje, om zo de rauwkost af te wisselen met iets anders. Bijvoorbeeld fruit, een boterham of cracker met magere vleeswaren of jam.

Heb jij ook een gezondheidsvraag? Klik hier en stel je vraag aan een expert!