Gezondheidsnet.nl maakt gebruik van cookies: functioneel, om instellingen en voorkeuren te onthouden, voor beter en eenvoudiger navigeren en inloggen; analytisch, om bezoeken bij te houden en te bestuderen; voor commerciële doeleinden, om bij te houden hoe vaak bepaalde advertenties zijn getoond en geklikt; voor targeting doeleinden, om advertenties op uw interesses te kunnen aanpassen en zodat andere sites ook gerichte advertenties kunnen tonen. Door hiernaast op akkoord te klikken, of door gebruik te blijven maken van deze website gaat u hiermee akkoord. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid.

Akkoord
zondag, 24 september 2017

Weerstand verhogen als je veel sport

Door het vele sporten wordt je weerstand lager. Wat kun je hier qua voeding en drinken aan doen om de kans dat je ziek wordt te verkleinen?
Dino

Suzan Tuinier, voedingsdeskundige

Als je regelmatig sport, kan het verstandig zijn om naast je dagelijkse gezonde voeding een multivitamine te nemen ter aanvulling. Daarin zitten ook vitamines en mineralen die goed zijn voor de weerstand.

Het is gebleken dat bij sporters met een vitamine- en/of mineralentekort een multivitamine voor betere prestaties zorgt. Dit geldt voornamelijk bij een tekort aan bepaalde B-vitamines en vitamine C. Een vitaminetekort kan vele oorzaken hebben, zoals te weinig eten, een onvoldoende gevarieerd voedingspatroon of het te lang koken van groenten. Het is belangrijk om eerst de oorzaken van zo'n tekort aan te pakken.

In dit artikel kun je meer lezen over sporten em een vitamine- en/of mineralentekort.

Heb jij ook een gezondheidsvraag? Klik hier en stel je vraag aan een expert!