zondag, 28 mei 2017

Boekrecensie: Never nooit meer van Mark Dakriet

Hij viel maar liefst 80 kilo af

Mark Dakriet ken je misschien wel van de Nederlandse soul-formatie Re-Play. Jarenlang worstelde Mark met zijn gewicht. Inmiddels is hij 80 kilo afgevallen en daarover heeft hij een boek geschreven: Never nooit meer.

In zijn boek Never nooit meer geeft Mark tips waarmee afvallen een stuk makkelijker wordt. Jarenlang was Mark Dakriet die man met die stralende lach van Re-Play, de Nederlandse soul-formatie die hits scoorde met nummers als Kijk om je heen en Never Nooit Meer (samen met Gordon). Zijn stralende lach was echter vooral een masker voor de buitenwereld.

In werkelijkheid was Mark ongelukkig, onzeker en te zwaar. Onder zijn overgewicht leden niet alleen zijn knieën en zijn rug, maar ook zijn gezinsleven, zijn vriendschappen en zijn zelfvertrouwen. Tóch werd Mark steeds zwaarder, tot op een dag de weegschaal ERROR aangaf. Mark besefte dat de knop om moest.

Wat een tragische geschiedenis had kunnen worden, werd echter het succesverhaal van Mark Dakriet. Hij vond de weg naar succes en viel maar liefst 80 kilo af. Mark staat weer op het podium met Re-Play, is personal trainer en motivational speaker.

Never Nooit Meer is een inspirerend boek voor wie tegen obstakels aanloopt, maar niet weet hoe ze te overwinnen. In de basis een boek over gewichtsverlies, in de breedte een boek over innerlijk strijd en doorzettingsvermogen.

Mark Dakriet is bekend van de Nederlandse R&B-band Re-play. Hij is zanger zowel als songwriter met al twintig jaar ervaring in de nationale en internationale muziekindustrie. Samen met Re-play stond hij onder andere in het voorprogramma van Backstreet Boys en Destiny’s Child. Ook is Mark tegenwoordig werkzaam als personal trainer. Bezoek de website van Mark Dakriet als je meer over hem te weten wilt komen! Het is voor €17,50 verkrijgbaar bij onder andere bol.com.