Gezondheidsnet.nl maakt gebruik van cookies: functioneel, om instellingen en voorkeuren te onthouden, voor beter en eenvoudiger navigeren en inloggen; analytisch, om bezoeken bij te houden en te bestuderen; voor commerciële doeleinden, om bij te houden hoe vaak bepaalde advertenties zijn getoond en geklikt; voor targeting doeleinden, om advertenties op uw interesses te kunnen aanpassen en zodat andere sites ook gerichte advertenties kunnen tonen. Door hiernaast op akkoord te klikken, of door gebruik te blijven maken van deze website gaat u hiermee akkoord. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid.

Akkoord
woensdag, 20 september 2017

Top 10 artikelen Voeding 2016

Vitaminetekort, bananen, havermout en lijnzaad

Ook dit jaar was eten en wat nu wel en niet gezond is weer continu onderwerp van gesprek. Over welke producten en andere voedingsonderwerpen lezen onze bezoekers het liefst? Dit is de top 10 van meestgelezen artikelen over voeding van 2016.

1. Heb ik een vitamine D-tekort?

Dat vitamine D goed voor je is, staat buiten kijf. Een tekort eraan kan dan vervelende gevolgen hebben. Denk aan vermoeidheid en problemen met het skelet, maar ook ernstige spierkrampen. Hoe merk je of je een tekort hebt?

2. Heb ik een magnesiumtekort?

Als je niet altijd gezond eet, krijg je al snel te weinig magnesium binnen. Dit kan allerlei lichamelijke klachten veroorzaken. Hoe weet je of je een tekort hebt?

3. 7 goede redenen om havermout te eten

Havermout was (nog steeds) hartstikke hot in 2016! Het is lekker, makkelijk en supergezond. Zeven redenen om havermout regelmatig op je menu te zetten.

4. Mag je spinazie opwarmen?

Over spinazie doen er veel hardnekkige verhalen de ronde. En hoe zit het ook alweer met opwarmen? Vijf feiten en fabels over deze gezonde groente.

5. Lijnzaad: gezond en reinigend?

Het is een ideaal middel bij darmproblemen en zou daarnaast ook goed zijn voor onder andere je hart en bloedvaten. Lijnzaad is net als chiazaad een veelgebruikt superfood. Er worden allerlei gezondheidsvoordelen aan toegeschreven. Is dat wel terecht?

6. Speltbrood: gezonder dan gewoon brood?

Je besluit om minder koolhydraten te eten. Speltbrood lijkt dan een goed alternatief voor 'gewoon' brood. Maar is het echter gezonder dan gewone boterhammen?

7. Eieren. Gezond of niet?

Gebakken, gekookt en gepocheerd: een eitje kan zo lekker zijn! Maar hoe (on)gezond zijn eieren eigenlijk? Feiten en fabels op een rij.

8. Probiotica, goed voor elk?

Je kent ze wel, van die kleine flesjes zuivel die je zouden helpen om je darmflora op peil te houden. Of je weerstand te verbeteren. Wat zit er dan in die potjes? En heb je het echt nodig?

9. Zijn bananen energierijk en dus dikmakers?

Na het lezen van dit artikel zul je een banaan met andere ogen bekijken. De banaan, de zoete banaan zoals wij die kennen, is een zeer interessant voedingsmiddel en kent veel voordelige eigenschappen.

10. Zo gezond is gember

Geen zwangere, misselijke vrouw die niet het advies heeft gekregen om gember te nemen tegen de misselijkheid. In de Chinese geneeskunde staat gember al eeuwenlang bekend om de positieve werking op de maag en de spijsvertering. Wat is gember precies?

Reactie toevoegen