5 x makkelijke traybakes voor drukke dagen

Eenvoudig te maken, lekker én gezond!

Een traybake met feta
PuurGezond

Traybaking is makkelijk, lekker én gezond! Even je favoriete groenten snijden, mengen en op een bakplaat leggen en de oven doet verder het werk. Je kunt eindeloos variëren! We hebben vijf van onze favoriete traybakes op een rij gezet. Eet smakelijk!

1. Koolhydraatarme traybake met feta

We zijn dol op Grieks eten en feta. Een traybake met feta, rode uien, gele paprika, courgette en olijven staat dan ook met stip op één! Heerlijk met een zelfgemaakte tzatziki.

2. Traybake boordevol groente

Een traybake is heel eenvoudig te maken en een makkelijke manier om voldoende groente te eten. Met dit basisrecept met krieltjes en groente kun je eindeloos variëren. Ook kun je zelf bepalen of je mozzarella, ricotta of geitenkaas toevoegt. En zin in vlees. Dat kan natuurlijk ook!

3. Traybake met zoete aardappel en (vegetarische) gehaktballetjes

Ook deze variant is echt een aanrader. En wat is het toch fijn dat het je zo weinig tijd kost en de oven al 'het werk' doet. Wat ga jij doen in die tijd dat deze zoete aardappelen met balletjes in de oven garen? Was vouwen of toch even lekker met een tijdschrift op de bank?

4. Bloemkool traybake met kip en kerrie

Weinig tijd en zin in een makkelijke, gezonde maaltijd? Maak deze traybake met aardappels, bloemkool, kipfilet en kerrie.

5. Broccoli traybake met gerookte zalm en mierikswortelroom

Ook met vis - in dit geval zalm - kun je prima een traybake maken. Naast de zalm meng je aardappelen, broccoli en ui door elkaar. Het ziet er heerlijk uit en de smaken combineren perfect samen.

Auteur 
  • Ilona Meernik