Boekrecensie: De yogakeuken

Energie, balans en geluk

Kookboeken zijn er in alle soorten en maten. In De yogakeuken wordt yoga uitgeoefend in de keuken. Nee, niet letterlijk. In alle recepten komt de filosofie van yoga terug. Dit boek zorgt er voor dat jij de balans terug brengt in je leven.

Het eerste boek van Kimberly Parsons brengt je geest in balans en geeft je lichaam energie. Ze heeft een passie voor eten, holistische gezondheid en yoga. De recepten die in De yogakeuken staan sluiten aan bij de filosofie van Kimberly. In het boek staan meer dan honderd heerlijke en gezonde vegetarische gerechten, vrij van gluten en geraffineerde suikers.

De zeven hoofdstukken

Het boek is in zeven hoofdstukken ingedeeld. De hoofdstukken zijn gebaseerd op een yoga-chakrasysteem. Ieder hoofdstuk is een ‘huis’ in ons lichaam voor spirituele, mentale, emotionele en fysieke elementen. Je krijgt over dit huis een uitleg aan het begin van het hoofdstuk. Hierdoor kan je het boek optimaal gebruiken. Na de informatie staan er een aantal recepten die van toepassing zijn op het yoga-chakra ‘huis’.

Vrolijk en creatief

Het boek spreekt direct aan als je het ziet liggen. Door de kaft krijg je zin om door het boek te bladeren. Dit is dan ook zeker de moeite waard. Het boek heeft een mooie opmaak met veel kleur en figuren. De foto’s van de gerechten zijn artistiek, minimalistisch en licht. Dit maakt het erg fijn om naar te kijken.

De recepten

Met meer dan honderd vegetarische gerechten is het een gevarieerd boek. In het boek staan drie soorten recepten: ontbijt & snack, lunch & avondeten en dranken & desserts. Ze zijn niet allemaal even makkelijk om te maken en bevatten ook meestal redelijk wat ingrediënten. Het is een boek waarmee je heerlijk de hele dag in de keuken kan staan kokerellen. Een voorproefje:

De Australische Kimberly Parsons is toonaangevend in de Londense yoga- en wellnessbeweging. Zij is naast chef en fanatieke yogi ook de oprichter van Retreat in Soho, Londen. Dit is een café waar heerlijke en gezonde gerechtjes worden geserveerd. Het is haar missie om mensen op een andere manier naar gezonde voeding te laten kijken. Het boek is te koop bij onder andere bol.com voor €24,99.